* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.*

Thursday 9 June 2011

Testimoni ~ Semasa Hamil dan Selepas Melahirkan Setia Bersama Shaklee

Syukur alhamdulillah. Semakin ramai ibu-ibu yang mempercayai keberkesanan suplemen Shaklee dalam melestarikan kesihatan mereka. Kali ni saya kongsikan testimoni Puan Adda yang consumed suplemen Shaklee sejak hamil sehingga anaknya berusia 6 bulan kini.

salam kak cery..dah lama berniat nk tulis testimoni ni tp x berkesempatan, ni curi2 tulis sementara ingat n baby pon tido..saya mula consume shaklee ni since pregnant ank kedua smplah sekarang, anak dah masuk 2 bulan. mula2 dulu ambil shaklee sbb saya sentiasa letih yang sgt kronik smp doktor sarankan saya consume vitamin..tambahan pulak anak first, Adam sgtlah semangat bodynye, jenuh jugklah nak dukung dia kesana kemari..mmg meletihkan dgn segala urusan rumah yang perlu dibereskan setiap hari..bukan senang jd surirumah kan kak? tambah2 yang berkerjaya..uih lg letih..so far, benefit yang sy dapat sepanjang consume shaklee ni:

Sepanjang pregnant
1. saya mula consume full pack set A+ESP+fiber(sbb ade GD).memula rs mcm nk demam because of the healing crisis but then saya rs sgt bertenaga. kalau dulu letak kepala je terus tido, tp after consume shaklee, puas cuba nk tido siang, x dpt sbb x letih pon hehe
2. GD saya terkawal n berat baby masa lahir pon x besar sgt..3.23kg..kire oklah berbanding abangnye besar sikit..

Lepas deliver
1. saya consume full pack set C+ESP+lecithin. apa yang sy rs, sakit jahit tuh x lama, cepat sembuh, x mudah letih walaupun anak bgn malam ke, meragam ke..
2. saya ada keputihan sebelum pregnant n keputihan yang sgt severe sepanjang pregnant, smp kene mkn ubat aje kejenye sbb keje jangkitan..tp skang langsung takde! hehehe hebat tuuuu
3. wpon mkn agak bnyk tp berat terkawal n so far saya dah balik kepada berat asal sebelum pregnant, plus dh kurang se kg dua lagi heheh bonus.
4. saya ni dah try mcm2 untuk bf anak tp rezeki sy mungkin x sehebat org lain, sy kene campur susu formula..tp sy tetap amalkan shaklee n esp dn ikut segala tips jadual makan vitamin dr kak cery..hasilnya, baby sy Eilman, merasa jugak susu ibunya ni smp skang wpon x fully bf. sy still cuba smp skang dan berharap boleh fully bf Eilman nnt..Adam dulu langsung x merasa..kira sy bersyukur sbb kali ni production susu ada wpon x meriah..tp shaklee sgt membantu sy stay positive. :) sy consume 9 alfalfa per day with all other vitamins
5. dr segi perkambangan baby Eilman, sy perhatikan berat dia normal dan bertambah dgn normal..mungkin disbbkan x fully bf, jd peningkatan dia xlah mendadak sgt tp sgt sihat..alhamdulillah..lepas 1 week lahir, baby dpt demam kuning, tp sekejap sgt dn x tinggi pon..gi 2 3 kali je klinik dh sehat :). Eilman pon sgt aktif berbanding Adam dulu, cepat bg respon n cepat mengiring..kemahiran lain blom lagilah ye sbb baru 2 bulan umurnya..
kesimpulannya, alhamdulillah..sy rs bersyukur dgn kesihatan dan segala yang Allah bagi ni..ada rezeki leh order lagi kan kak? hehehe

credit

Mahu mencuba vitamin Shaklee? Boleh sms kan kepada saya 019-5257274 atau email syikin.nazri@yahoo.com
 

No comments:

Post a Comment

...Saya Suka Cantik & Sihat...