* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.*

Friday 10 June 2011

Persediaan Berpuasa Bersama Shaklee Untuk Ibu Menyusu

Ramai kawan-kawan yang sudah mula merisik apakah persediaan yang harus mereka lakukan untuk menyambut Ramadhan. Bagi pelanggan Shaklee sedia ada, memang telah maklum akan kepentingan Performance Drink sebagai energy drink yang sangat penting bagi mereka, selain daripada vitamin-vitamin asas yang lain.

Kali ini, saya akan kongsikan secara ringkas persediaan untuk ibu-ibu yang menyusukan anak perlu lakukan supaya kekal cergas bertenaga dan mengekalkan penghasilan susu badan seperti biasa, meskipun berpuasa. InshaALLAH. Tak salah mencuba kerana saya yakin anda mahukan yang terbaik untuk anak anda (^_^)

PERSEDIAAN FIZIKAL

Anda seorang ibu yang menyusukan anak, samada seorang surirumah yang mampu direct-feed sepanjang masa, mahupun seorang work-and-pump-mom ; persediaannya adalah sama. Anda harus berada dalam tahap kesihatan yang optimum. Makan secara teratur dan mengamalkan pengambilan makanan yang sihat dan seimbang harus diamalkan sedari kini. Jangan sesekali skip makan dan pastikan tubuh anda cukup air. Pengambilan suplemen sangat membantu bagi memenuhi keperluan vitamin yang tubuh anda tidak mampu perolehi daripada pengambilan makanan harian.

Cadangan suplemen semasa berpuasa :-
  1. Protein - cadangan SHAKLEE ESP : untuk tenaga dan membantu mempercepatkan penghasilan susu badan
  2. Multivitamins - cadangan SHAKLEE Vita-Lea with Iron Formula : memastikan tubuh kita tetap mendapat kesemua vitamin dan mineral yang diperlukan meskipun sedang berpuasa
  3. Vitamin C - cadangan SHAKLEE Sustain-Release Vita-C 500mg : membantu kita kekal sihat sepanjang berpuasa
  4. B Complex - cadangan SHAKLEE B Complex : vitamin ini menukarkan gula kepada tenaga sekaligus membuatkan kita kekal bertenaga, memberi mood yang stabil di samping membantu keseimbangan aktiviti sel tubuh
  5. Fiber - cadangan SHAKLEE Fiber Plan Unflavoured : memberi rasa kenyang dan bagus untuk penghadaman
  6. Energy Drinks - cadangan SHAKLEE Performance Drink : membantu mengekalkan keseimbangan gula dalam darah supaya ibu tidak mudah letih (ataupun pengsan) dan juga mengelakkan dehidrasi.
  7. Alfalfa - pilihan lain bagi ibu-ibu yang ada kekangan budget membeli ESP.
Walaubagaimanapun, perlu saya tekankan di sini, bahawa ini adalah cadangan dan pengambilan suplemen adalah bergantung kepada keperluan tubuh anda. Untuk jadual pengambilan suplemen-suplemen ini, sila hubungi saya secara personal.

PERSEDIAAN MENTAL

Persediaan mental juga penting kerana ia membantu anda untuk lebih bersemangat dan ceria berpuasa sambil menyusukan anak (malah mungkin juga ada yang sedang hamil! tripple happiness during ramadhan kan?)
  1. Menjaga solat yang wajib
  2. Mengamalkan solat-solat sunat
  3. Membaca dan mentafsir Al Quran
  4. Mengamalkan zikir-zikir dan doa-doa
credit
Mahu mencuba vitamin Shaklee? Boleh sms kan kepada saya 019-5257274 atau email syikin.nazri@yahoo.com 

No comments:

Post a Comment

...Saya Suka Cantik & Sihat...