* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.*

Sunday 19 June 2011

Persediaan Berpuasa..Performance Drink Minuman Isotonik Tanpa Karbonat.

Seronoknya berpuasa dengan Performance drink. Seorang majistreet mengakui kebenaran kata-kata ibu ini. Beliau sendiri dapat merasakan yang tekak tidak rasa kering dan dahaga sepanjang seharian berpuasa. Seronok tau...sesiapa yang belum mencuba jangan lupa untuk mencuba dan merasai kehebatannya..

Ada antara ibu2 yang mengandung dan menyusukan anak mudah rasa sakit kepala, pening2 semasa berpuasa. Antara sebab biasa yang berkaitan adalah, badan kurang air, kekurangan gula dalam darah, tidak cukup rehat atau tido, stress dan banyak lagi. Dalam kes ini, ibu akan suggest mereka ini mencuba mengambil performance drink during sahur dan berbuka, demi memastikan kandungan gula dalam darah seimbang dan cecair dalam badan sentiasa mencukupi.

Ia berperasa oren ...ala2 oren tang. Sedap. Boleh dibancuh dengan ESP untuk dapatkan rasa lebih sedap. Cara bancuhannya tambahkan 1-2 sudu besar ke dalam 250ml air. Namun PD perlu disimpan ke dalam peti ais demi memastikan ianya berada pada suhu sejuk.

Ibu memang sentiasa memastikan ianya berada dalam peti ais dalam rumah. Ibu akan menyimpan stoknya sekali. Bukan apa, ia sangat bagus diminum pada hari panas terik dan tika demam agar badan tidak kekeringan akibat demam panas.
credit



Fakta menarik mengenai Performance Drink (PD):
credit to MommyLina

1. Ia adalah minuman ahli sukan yang mengandungi imbangan elektrolit yang sempurna untuk membantu mencegah dehydration, seperti fungsi minuman isotonik.

2. Ia membekalkan 3 jenis karbohidrat bagi tenaga dan stamina.

3. Ia bukan milk booster, atau minuman penambah susu, sebaliknya membantu tubuh kita menjaga kestabilan bendalir agar tidak kekeringan.

3. Ia mengandungi formula karbohidrat unik Shaklee iaitu opticarb yang membekalkan tenaga serta merta. Opticarb ialah rangkaian karbohidrat yang memberikan kita tenaga berterusan tanpa menganggu kestabilan gula dalam darah.

4. Fungsinya tak sama dengan milk booster atau makanan penambah susu lain kerana ia bukan untuk menambah susu sebaliknya menjaga sistem tubuh badan kita dalam sehari berpuasa dan menyusu/mengepam.

5. Ia bukan saja untuk ibu menyusu/mengandung semasa berpuasa, tapi sesuai untuk semua, terutama yang kerja di tengah panas. Budak2 demam pun elok amik ni sebab biasa la budak2 bila dah demam tak selera makan minum. Ia boleh tolong cegah dehydration tu. 

Anda boleh menghubungi saya untuk keterangan lanjut..

No comments:

Post a Comment

...Saya Suka Cantik & Sihat...