* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.*

Monday 13 June 2011

Kenapa Perlu Minum Air Yang Banyak Apabila Makan Suplemen?

Seringkali saya tekankan kepada kawan-kawan yang makan suplemen SHAKLEE untuk minum sekurang-kurangnya 3 liter air (masak) sehari. Alamak! Banyaknya kan?

Setiap pesanan yang saya dan kawan-kawan saya beri kepada anda ada sebabnya, terutama kepada mereka yang mengambil SET B ( penyusuan ). So, meh kita terjah beberapa fakta berkaitan suplemen SHAKLEE dan AIR .
  1. Supplement semulajadi Shaklee membebaskan toksin dari tubuh, dan memperbaiki sel-sel yang rosak. Air amat diperlukan dalam proses ini, jika tidak anda akan mengalami keadaan yang dinamakan healing crisis.
  2. Pengambilan supplement adalah dalam bentuk concentrated iaitu kandungan yang sangat pekat. Kekurangan air akan menyebabkan darah menjadi pekat. Oleh itu perlu banyak minum air. Umpama mengacau sesudu gula dalam sebiji cawan dan sesenduk gula. Satu senduk gula pasti tidak sesuai dilarutkan dalam sebiji cawan, jadi ia memerlukan bekas yang lebih besar iaitu jag.
  3. Berbeza dengan mengambil vitamin dari sumber organik semulajadi (buah-buahan asli), buah-buahan tidak memerlukan air yang banyak kerana ia sendiri sudah mengandungi air. Tahap kepekatan nutrient dalam sebiji buah jauh lebih rendah dari sebiji pil vitamin. Bayangkan sebiji pil Vita-C 500mg Sustained Released sama dengan 7 biji oren. Berapa banyak air dalam 7 biji oren tu?
Jadi, saya amat berharap kawan-kawan dah clear sekarang kenapa perlu minum air sehingga 3 liter sehari, apabila mengambil suplemen SHAKLEE.

No comments:

Post a Comment

...Saya Suka Cantik & Sihat...