* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.*

Saturday 11 June 2011

Kelebihan Shaklee BreastFeeding Set (Set B)

Lumrah bagi ibu yang menyusukan anak dengan susu ibu, pasti akan mencari jalan untuk menambah susu. Pelbagai cara dilakukan demi si manja tersayang, ada yang mengamalkan secara semula jadi, ada juga yang sanggup mengambil pil-pil hormon (walaupun tidak betul-betul memerlukan) semata-mata untuk memperbanyakkan susu badan.

Adakalanya pilihan yang diambil tidak begitu menjadi (seperti yang di dambakan), dan si ibu akan semakin stress dan tanpa disedari, stress juga merupakan salah satu faktor mengurangkan pengeluaran susu ibu. Lantas si ibu beralih arah untuk mengambil produk yang lain pula, sedangkan produk yang sedang di ambil belum pun sampai seminggu usianya.

Apa beza set penyusuan Shaklee dengan yang dah tersedia ada di pasaran?
Set breastfeeding Shaklee dipakej khas bagi memudahkan ibu-ibu menyusukan, supaya tak adalah tercari-cari “Apa supplement terbaik untuk ibu yang menyusukan bayi?” atau “Apa pil penambah susu terbaik?”. Jadi, kita cuma sebut set breastfeeding, satu set dah tersedia.
Set ini mengandungi 3 vitamin asas, dan 1 vitamin yang bertindak sebagai penggalak susu.

Harga Pakej Penuh (4 bulan): RM241 termasuk kos penghantaran.
Harga Pek Mini 30 hari: RM80 termasuk  kos PosLaju.

Vita-lea Iron Formula (lengkap dengan Iron) Multivitamin dan multimineral bagi membekalkan keperluan vitamin dan mineral keperluan harian tubuh.

Vita-C (500mg)
Penting untuk kesegahan sel, mempertingkatkan imuniti tubuh, mencantikkan kulit dan antioksidan.

B Complex (lengkap dengan 8 kumpulan vitamin B)
Mengurangkan stress, mengimbangi hormon, membakar makanan menjadi tenaga, asid folik penting dalam penyusuan ibu.

Alfalfa (penggalak susu & 1001 khasiat)
Digunakan zaman-berzaman sebagai penambah susu di negara Barat. Malah, Alfalfa turut mempunyai 1001 kelebihan seperti melancarkan haid bulanan, merawat athma & alergik, resdung, keputihan di kalangan wanita, melawaskan sistem perkumuhan, dan banyak lagi. Boleh baca lanjut di "Alfalfa". Jadi, lelaki pon boleh ambil Alfalfa nie!
Kelebihan set penyusuan Shaklee berbanding dengan produk yang terdapat di pasaran ialah, vitamin ini bukan sekadar fokus untuk memperbanyakkan susu ibu. Malah ia sebenarnya membantu si ibu memperoleh zat & nutrisi yang secukupnya, meningkatkan taraf kesihatan si ibu yang seterusnya membantu ke arah memudahkan si ibu berjaya di dalam penyusuan - salah satu dari tafsiran berjaya di sini ialah kedua-dua ibu & baby gembira dengan hasil selepas si ibu mengambil vitamin set B ini.

Gembira ini juga subjektif = susu ibu bertambah dari segi kuantiti, baby lebih mudah kenyang dalam waktu penyususan yang singkat, baby tidur lebih lama, si ibu kurang stress dan sentiasa gembira walaupun penat kerja seharian sekaligus melancarkan work-and-pump setiap sessi, dan pelbagai lagi. Ibu-ibu yang pernah mengambil set breastfeeding ini mendapati badan mereka tambah bertenaga, susu badan kelihatan lebih pekat malah ada yang mendapati susu badan mereka bertambah banyak.

Namun, 3 PERKARA PENTING ini perlu diamalkan:
  1. Minum sekurang-kurangnya 3Liter air sehari
  2. Kosongkan payudara 3 jam sekali (direct feeding/ pumping)
  3. Doa & tawakal
Namun harus ingat, set ini bukan ubat magik, apa lagi berasaskan perangsang dan terus nampak perubahannya…Makan hari ini, esok susu terus jadi 20oz! Makanan tambahan semulajadi (natural supplements) bertindak begitu lembut dan selesa dengan tubuh kita.
Jadi, bersabarlah dan konsisten amalkan 3 perkara di atas!!!

No comments:

Post a Comment

...Saya Suka Cantik & Sihat...