* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.*

Wednesday 4 May 2011

Testimonial~Lagi Cerita Tambah Susu & Perisai Anak di Taska


Seronoknye dengar cerita ibu2 yang happy dengan kejayaan penyusuan mereka..ebih2 lagi mereka yang menggunakan Shaklee!! Jom kita baca tentang cerita penyusuannya..
 
*Sumber Asal: Blog Saraaisyah


Oh.. oh.. Shaklee saya sudah mau habis.. ada untuk seminggu jek lagi tinggalSejak dari pantang lagi saya memang ambil set confinement Shaklee.. tapi after 40 days.. bila supplement habis saya tak continue lagik sebab tak sempat nak beli kat JB HQ at that time.. hahahah… alasan !!!!


So, macam-macam laa saya beli untuk banyakkan susu… Just name it apa saya tak beli??? Pil Asi, fenugreek , Melilia Soya Organic, buah longan sampai 1 kg beli, air barli.. then nampak kat Petronas ada jual air kurma cina + longan ni bertin-tin saya beli.. (boleh kena kencing manis minum air ni.. manataknya bertin sekali minum!!!)
Tapi susu tak banyak .. banyak jugaklaa tapi tak pekat macam masa saya ambil Shaklee... So, saya beli laa juga di Genkimomma .. walaupun harga dia RM200++ tapi untuk 4 bulan memang laa berbaloi-baloi…Pil and air2 yang saya beli sebelum ni pun saya rasa lebih RM50 saya spend.. so, sama jek laa…

Sekarang ni Sufi dan 6 months.. rasa mcm sayang jek nak stop ambil Shaklee sbb Sufi mmg saya hantar Taska.. biasalah budak-budak taska sakit, demam selsema and batuk.. tapi Sufi nmpak ok and jarang kena jangkit.. kalau kena pun cepat jek sembuh bila saya increase kan Vitamin C kepada 2 biji sehari… Alhamdulilah…Ada kawan-kawan age Sufi kecik-kecik dah makan ubat batuk.. macam nak cakap dengan mak dia… baby tak bleh ambik ubat batuk… tapi nanti kata saya Kiasu pulak.. so, diam jek laa…
Yang paling latest budak kelas Sufi berak-berak n muntah… Sufi and 2 orang kawan dia yang juga sama-sama bfeed tak kena…Alhamdulilah…lagik laa semangat saya nak bfeed Sufi dengan jayanya.. Ada pulak parents kat taska Sufi yang baru lepas pantang tanya apa saya makan utk banyakkan susu.. so, saya bagi lah sikit my Shaklee utk dia try for one week..(macam distributor shaklee pulak).. sekarang tak tau apa cerita dia…sbb tak jumpe lagi parents tuh.. haahahaha… …

Nak jadik kan cerita Sufi yang manja n ngada-ngada ni.. masa saya tak sempat nak pump and busy sbb training or meeting.. saya beli lah susu formula … bila habis sebotol Sufi minum terus bengkak2 muka dia… gelabah saya terus bawak Sufi ke klinik… rupanya allergic dgn susu lembu…Dr kata kalau nak bagi pun kena soy based.. saya beli laa jugak Isomil… saje beli stok, mana tau tak sempat pump.. owh yaa !!! saya memang tak buat stok susu berpuluh-puluh.. sebabkan saya kononya suka bagi Sufi susu fresh… (yer saya tau susu beku itu jugak lebih bagus dari susu formula… malas sebenarnya !!!)
Atau mungkin sebenarnya saya ambik kesempatan Sufi di taska pun sebelah bilik saya jek and bila dengar dia nangis saya lari-lari anak ke bilik dia and direct feeding!!! hikhikhik....
Tapi, yang tak bagusnya kalau training ke .. hah hambik ko… terpaksalah bagi laa susu Ismoil... (saya tak suka bau Isomil… padan muka saya kan??) Tapi takpelah… kengkadang sebulan 1-2 kali jek Sufi minum formula.. heheheh (nak sedapkan hati !!!) kira halal jek laa…
So, moral of the story…Saya harap dapat bfeed Sufi sampai 2 years walaupun sudah tak ekslusif lagik… InsyaAllah…. InsyaAllah… InsyaAllah.. ada jalan… aaah….. (Maher Zain versi Bahasa Melayu)
Sufi, mama love u !!!


My Sufi @6 months….
Shaklee Products yang saya ambil.. ni kira dah 2 kali order ni dengan Genkimomma… owh sangat mudah…









Boleh sms kan kepada saya 019-5257274 untuk lebih lanjut.

No comments:

Post a Comment

...Saya Suka Cantik & Sihat...