* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.*

Sunday 25 December 2011

Testimonial~'Miss N' Melecet? Aduhh..Jom Kita Merawatnya!

Bagi ibu2 yang meyusukan, pernah tak anda mengalami puting melecet? Saya juga pernah mengalaminya. Adeii..sakitnya!! Lebih2 lagi bila nak menyusukan Harith..pedihnya..tapi demi anak tersayang, tahankan saja..Tambahan pula sekarang Harith sudah ada 6 batang gigi, 4 di atas, 2 di bawah..kadang2 Harith gigit sampai terkesan luka dan berdarah di miss N..Mengikut petua orang lama, sapukan luka dengan air susu dan itulah yang saya lakukan masa tu..

Namun ada juga cara-cara yang lain jika sapuan air susu tidak menjadi tau.. Jum baca kisah Ila pula.


Apa yg menyebabkan miss N saya melecet kali ni?

Anieq Sufi seorang bayi lelaki. Memang berbeza dgn Kaklongnya Aien, Anieq menyusu tersangatlah kerap dan hisapannya tersangatlah kuat dengan gusinya yg tersangatlah keras macam dah ada gigi je rasanya. Hari2 pertama ok lagi, saya takde rasa sakit pun. Masuk malam ke-4 miss N saya dah start melecet & ada luka serta berdarah sikit. Walaupun tak menjejaskan kualiti air susu saya tapi luka tu memang tersangatlah pedih! Terasa macam kena hiris dengan pisau je sakitnya!!

Bila dah tak tahan, saya pun kenalah cari penyelesaian utk legakan kepedihan tu. Mulanya saya cuma sapukan minyak pelalih (dlm family saya memang glamer minyak ni). tapi sebab minyak ni warna dia hitam & ada bau 'wangi' sikit, so saya malas2 je nak guna. Nanti kena baju kaler dia tak hilang (kata malas kan... nak menyental bagai...)

Bila dah malas2 dgn minyak pelalih, & tak tahan nak menanggung kepedihan kena toreh dgn pisau tu, saya pun tiba2 teringat dgn Herbal Blend Shaklee ni...



Inilah krim magic yg melega & merawat miss N saya yg melecet...


Selalunya, saya gunakan Herbal Blend ni kat tumit kaki sebab kat situ selalunya kulit saya kering. Tapi bila dah sakit ni tiba2 idea datang utk try sapukan kat miss N saya. Tak sangka pulak, lepas dua mlm saya sapukan (saya sapu malam je, lepas Anieq nenen sebab malas nak basuh banyak kali) macam magic luka saya sembuh sepenuhnya! Alhamdulillah!!! Lepas tu dah takde lagi melecet kat dua2 miss N saya tu :)

Mungkin juga pengambilan vitamin2 lain mcm zinc & vitamin E jadi faktor yg membantu mempercepatkan pemulihan luka miss N saya :) Dah tak perlu lagi krim mahal2 di luar sana yg kita tak pasti apa kandungan di dalamnya...

Macam mana saya gunakan Herbal Blend ni utk merawat luka tu?
Saya buat mcm ni:
* sediakan masa yg free (lepas bf baby)
* buka bra menyusu di bhgn depan je, mcm kita nak susukan baby
* sapukan sikit krim herbal Blend ni kat nipple yg luka. kalau rasa nak lebih lega, sapukan kat sekeliling bahagian aerola sekali.

Herbal Blend ni menyejukkan sebab tu bestttt & lega je lepas sapu kat bahagian yg terlibat ;)

* anginkan bahagian yg terlibat hingga kering. Boleh ulangi langkah di atas sampai kita rasa puas. Kadang2 saya buat sampai 3x sebab memang lega sangat2!
* jika tiba2 baby menangis nak menyusu, boleh lapkan dgn tuala lembab di nipple tu atau basuh sikit dgn air. Saya pernah terlupa nak lap & terus bg kat Anieq... alhamdulillah dia tak apa2 :)

Insya Allah dgn rasa yakin & mengharap cepat baik, luka & melecet tu akan sembuh segera. Saya cuma amik masa 2 mlm je tau utk recover balik masalah ni :) Syukur... lepas tu saya boleh menyusukan Anieq bila2 masa dgn bahagianya.....

Jadi bagi anda yang sering terjadi miss N melecet, bolehlah cuba Herbal Blend Shaklee, pasti anda berpuas hati! Sekarang saya sentiasa akan pastikan Herbal Blend Shaklee ada stok di rumah.

Dapatkan promosi Disember dari saya sekarang!


*********************************

Berminat mendapatkannya? Sila email saya di syikin.nazri@yahoo.com untuk dapatkan tawaran hebat daripada saya!! Atau PM saya di FB Kikin Nazri dan boleh juga sms kepada saya di 019-5257274 untuk mendapatkannya.

No comments:

Post a Comment

...Saya Suka Cantik & Sihat...