* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.*

Monday 5 December 2011

Testimonial~ Hanya 2 Minggu Bacaan Gula Dalam Darah Ayah Berkurangan Ke Paras Normal

Alhamdulillah..dah lama nak tulis entry ni, baru sekarang diberi kesempatan.. baru2 ni, eh takde la baru sangat, ehe..saya mendengar khabar berita yang hepi dari ayah..Bacaan diabetesnya dah berkurangan ke paras normal, 5++ je..Syukur ke hadrat Illahi.. :)

Pada mulanya ni saya diberitahu oleh mak tentang kesihatan ayah yang baru disahkan mengidap kencing manis pada paras yang tinggi oleh doktor..tinggi tau, 21..lepas tu konon2nya kawal la pemakanan dan pengambilan gula selama 7 hari lepas dapat tahu akan bacaannya yang tinggi tu..pergi la jumpa doktor semula..tengok2 naik jadi 23 pulak!  Alamak..!! Jadi semakin tinggi..Doktor ada bagi bekalan ubat bagi mengawal paras gula dalam darahnya.. 

Ayah saya memang tak pernah buat fully medical check up sejak dah berumur ni walaupun dah berkali-kali mak suruh..tapi selalu lengah-lengah..macam2 alasan..ayah tetap menyatakan bahawa dia sihat tanpa penyakit..kawan ayah yang paksa buat pemeriksaan yang kebetulan ayah temankan kawannya mengambil bekalan ubat kat Hospita Pantai Ipoh..kawan ayah tak percaya ayah takde penyakit..skali check memang dah ada kencing manis..Nasib baik check..kalu tak sampai bila pun tak tahu..Terima kasih kepada Pakcik Ghani.. :)

Masa saya balik raya haji lepas saya bertanya khabarnya..ayah kata masih tinggi walaupun dah makan ubat yg doktor bagi dan kawal pemakanan seharian..Saya terfikir mahu bagikan supplement Shaklee untuk turunkan bacaan gulanya tu..Hmm..Saya nak bagi ayah Fiber Plan Unflavored dan Zinc Complex  .Supplement lain seperti b-complex dan multivitamin tak perlu sebab boleh berkongsi dengan mak..Mak saya pun sudah amik Shaklee juga tau sejak saya menjadi pengedar. Ayah setuju, nampaknya ayah risau benar akan kesihatannya, sentiasa kawal pemakanannya..nasi pun makan nasi tanpa kanji..Saya order 2 jenis supplement ini dan hantar ke kampung halaman Teluk Intan..

________________________________________
Mengapa Zinc Complex? Zinc membantu pankreas mengeluarkan insulin. Insulin penting dalam mengawal kandungan gula dalam darah. Zinc memang penting dalam kebanyakkan proses dalam tubuh kita.

Minuman Fiber Plan pula merupakan serbuk serat semulajadi yang tidak berperisa dan kaya dengan Vitamin C. Setiap hidangan Fiber Plan ini mengandungi 4g serat larut air. Fiber penting untuk menyerap semula lebihan gula dan lemak dalam LDL dalam tubuh untuk disingkirkan dalam proses perkumuhan. Ianya dipercayai dapat mengawal kandungan gula dalam darah dan paras kolestrol serta dapat memperbaiki kesihatan jantung. 
___________________________________________


Saya tak lupa follow up dengan ayah melalui telefon, alhamdulillah semakin menurun bacaan kencing manisnya.. Farmasi kini tempat ayah sering dikunjungi untuk membuat pemeriksaan. Tak lama lepas tu saya balik kampung dan bertaya lagi..hanya 'two thumbs up' ditunjukkan pada saya dengan senyuman..hehe..Alhamdulillah..katanya dalam masa 2 minggu dengan pengambilan yang konsisten, bacaan diabetesnya dah turun ke paras normal..
Kini, ayah menjadi pengamal tegar Shaklee selain mengawal pemakanan sehariannya.. Kawan ayah Pakcik Ghani yang juga ada diabetes bakal menjadi pengamal Shaklee juga sebab ayah yang rekomen! hehe..

 
2 thumbs up for Shaklee!!

Anda yang masih tercari-cari sesuatu untuk ibupaba anda yang mengidap diabetes, bolehlah hadiahkan supplement Shaklee ini untuk mereka..

Dapatkan promosi Disember dari saya sekarang!

*********************************
Berminat mendapatkannya? Sila email saya di syikin.nazri@yahoo.com untuk dapatkan tawaran hebat daripada saya!! Atau PM saya di FB Kikin Nazri dan boleh juga sms kepada saya di 019-5257274 untuk mendapatkannya.

No comments:

Post a Comment

...Saya Suka Cantik & Sihat...