* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.*

Monday 15 July 2013

Vitamin Untuk Bulan Puasa Bantu Kekalkan Tenaga Sepanjang Hari!


Shaklee mencadangkan pengambilan set Mighty 3 Gems Shaklee semasa bulan puasa. Dalam set Mighty 3 Gems ini terdapat, Energizing Soy Protein Shaklee (ESP), Meal Shakes Shaklee dan Performance Drink Shaklee. Malahan Mighty3 Gems ni bukan hanya sesuai untuk bulan puasa, tapi pada-pada bila masa sahaja.

Kenapa perlukan vitamin masa bulan puasa? 
Ramai orang perlukan vitamin semasa bulan puasa antara sebab utamanya ialah untuk mengekalkan tenaga dan kecergasan sepanjang hari sehinggalah waktu berbuka puasa. Ada juga yang susah nak bangun sahur atau tak lalu sangat nak makan masa waktu bersahur, jadi hidangan sahur yang cepat dan ringkas seperti set Mighty 3 Gems Shaklee adalah sangat sesuai. Ada juga juga yang ambil vitamin atau makanan tambahan untuk dapatkan lebih tenaga. Maklumlah kalau hari tak puasa bolehlah minum untuk hilangkan lelah. Tapi kalau bulan puasa perlu ambil siap-siap bekalan tenaga tu! 
 
 


Siapa Perlukan Mighty 3 Gems?

Set Mighty 3 Gems sesuai untuk semua golongan dari kanak-kanak hinggalah dewasa. Antaranya:
  • Orang Berpuasa - Mighty 3 Gems boleh diminum semasa bersahur setelah mengambil hidangan untuk bersahur. Semasa bulan puasa dan tambahan pula pada musim panas ni, kita perlu memastikan bekalan tenaga adalah lebih dan mencukupi untuk menempuh hari siang yang panjang sebelum berbuka puasa.
  • Orang Sibuk - Mighty 3 Gems sangat sesuai untuk mereka yang selalu sibuk dan nak cepat. Jadi hidangan Mighty 3 Gems yang mudah dan ringkas untuk dibancuh adalah sangat membantu disampaing zatnya yang sudah lengkap untuk tubuh.
  • Golongan Berusia - Golongan ini mungkin tidak sekuat orang muda. Jadi pengambilan makanan tambahan dapat membantu mereka bertahan dan lebih bertenaga untuk membuat amal ibadat seperti berpuasa disiang hari dan diikuti berterawikh di masjid pada malam hari.
  • Ibu Menyusukan Bayi - Ibu menyusu memerlukan kalori dan tenaga yang lebih untuk memastikan penghasilan susu dan penyusuan bayi tidak terjejas semasa bulan puasa.
  • Ibu Yang Mahu Buat Stok EBM - Ibu menyusu yang berkerja perlu memastikan bekalan stok susu perahan ataupun EBM tidak terjejas ataupun berkurangan semasa bulan puasa. Ibu juga boleh mula mengumpul stok EBM lebih daripada biasa sebelum bulan puasa menjelma.
  • Orang Yang Sakit - Tidak kiralah orang tua ataupun kanak-kanak walaupun sakit tetapi mungkin mereka masih ingin meneruskan berpuasa kerana masih berupaya. Jadi, Mighty 3 Gems Set boleh membantu menguatkan tubuh yang kurang kuat, untuk lebih bertahan.
  • Untuk Kanak-Kanak Dan Remaja - Kanak-kanak dan remaja adalah golongan masih mengalami tumbesaran pesat. Malah mereka juga menggunakan tenaga dengan sangat optimum pada setiap hari. Jadi pengambilah Mighty 3 Gems dapat membantu mereka kekal bertenaga dan dapat membantu memastikan mereka masih dapat menjalankan aktiviti fizikal dan pembelajaran dengan berkesan walaupun masih berpuasa. Dengan tenaga yang mencukupi, dapat membantu mereka lebih fokus semasa belajar

Malah, pengambilan Mighty 3 Gems dapat memastikan bekalan vitamin dan nutrien penting seimbang sentiasa dapat dibekalkan kepada tubuh dan seterusnya menjamin kesihatan berterusan.
 
* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 


*******************************************

Untuk konsultasi dan segala pertanyaan, anda boleh:

1. LIKE facebook fanpage  Cantik & Sihat (anda mungkin bertuah memenangi hadiah dari saya dengan hanya perlu LIKE sahaja)
2. PM saya di fb,  Kikin Nazri
3. Emel  syikin.nazri@yahoo.com
4. SMS/ WhatsApp saya di 019-5257274 
 


No comments:

Post a Comment

...Saya Suka Cantik & Sihat...