* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.*

Thursday 29 November 2012

Vitamin C Organik 500mg hanya 50sen sebiji!

Benarkah Vitamin C Organik 500mg cuma 50sen sebiji?
 
Ramai teruja bila saya katakan vitamin C organik 500mg cuma 50 sen! Murah kan? Ye lah, vitamin C ni kan amat-amat perlu untuk wanita-wanita yang ingin cantik, mahu nampak muda dengan kulit berseri. Penting untuk menggalakkan pengeluaran kolagen lagi tu. Dengan adanya kolagen, makin teganglah kulit. Silap-silap orang ingat masih muda remaja :), walhal anak dah dua tiga.

Vitamin C organik yang saya mahu kenalkan ini memang menjadi pilihan ramai dek kerana kebaikannya. Antara kelebihan yang sering disebut-sebut:

>>  Sebiji vitamin C organik 500mg bersamaan dengan 7 1/2 biji oren! Bandingkan harga sebiji vitamin C dengan 7 biji oren, memang jimat banyak.

>> Bersifat 'sustained release'. Ada ditulis terang-terang kat botol nya. Maknanya, walaupun vitamin C ni termasuk dalam vitamin yang cepat hilang dari badan, faktor pelepasan masa membuatkan ia tahan lebih lama dalam badan. 500mg vitamin C, cuma dilepaskan 100mg setiap sejam. Jadi, vitamin C akan bertahan selama 5 jam dalam badan anda. Berbeza dengan vitamin C biasa, ia biasanya akan luput selepas 2-3 jam. Untuk kesan vitamin C lebih lama, bolehlah kita ambil 2 biji sehari, dengan selang waktu antara 5-6 jam.

>> Dilengkapi dengan Bioflavonoid yang melengkapkan fungsi vitamin C. Bioflavonoid mula ditemui oleh seorang saintis bernama Albert Szent-Gyorgi (orang yang sama yang menemui Vitamin C). Albert pernah memberikan Vitamin C mentah (crude) dari buah lemon untuk kawannya yang berdarah gusi. Darah berhenti serta merta! Pada ketika yang lain, Albert memberikan Vitamin C yang telah diekstrak sepenuhnya. Maknanya kali ni, Vitamin C semata-mata. Hmmm, tidak ada keajaiban berlaku kali ini, darah di gusi tetap tak berhenti. Rupanya, dalam proses mengekstrak Vitamin C, dia telah membuang BIOFLAVONOID yang jadi pelengkap pada vitamin C. Jadi, Vitamin C tanpa bioflavonoid ni kurang nilainya, melainkan kita mempunyai falvonoid dari sumber lain. Kebiasaanya, flavoid terdapat pada kulit buah-buahan/sayuran. [Biasanya kita kupas buang je kulit epal, oren kan?]

>> Diiktiraf HALAL oleh ISA (Islamic Services of America). ISA diiktiraf oleh JAKIM. Jadi, walaupun tidak ada logo HALAL JAKIM terpampang pada botol, ini hanya kerana proses certification dilakukan oleh badan HALAL luar negara yang diperaku oleh JAKIM.

>> Paling penting, ia murah dengan harga wajib beli!
 
Bagaimana rupa vitamin C organik yang digembar-gemburkan itu? Sama seperti yang anda bayangkan tak, yang mana harganya mungkin jauh lebih tinggi di pasaran luar.
Macam ni lah rupa vitamin C organik terbaik itu. Sama seperti yang anda lihat dalam bentuk 'loose' yang sudah dipakej semula.

Rupanya, ia produk Shaklee. Patutlah saya tau banyak pasal vitamin C organik yang disebut-sebut orang tu. Hehe. Kenapa saya kata 50sen je sebiji? Kalau tengok pada botol, ada 180 biji, dan harga pasaran RM92.50. Kalau dibahagikan 92.50/180 haruslah 50 sen je kan. Nak makan 2 biji sehari, kurang-kurang tahan 3 bulan. Jimat dan berbaloi!
Tips:
  1. Jika anda mengalami resdung, amalkan vitamin C bersama B complex, alfafa dan zink. Insyaallah sangat membantu.
  2. Jika anda mengambil vitamin untuk mendapat kulit yang cantik, amalkan bersama B-complex, Vitamin E, dan Energy Soy Protien (ESP).
  3. Untuk masalah jerawat degil, tambahkan Zink Complex pada tips no.2.
  4. Ibu mengandung tidak sepatutnya mengabaikan pengambilan vitamin C bagi mengelak pre-enclampsia sepanjang kehamilan.
  5. Nak tahu apa perbezaan Vita C Shaklee dengan ada di pasaran di sini.
Jadi, pastikan anda dapatkan kepastian sumber vitamin C organik yang anda beli. Pastikan dari pengedar Shaklee yang sah sahaja supaya anda mendapat harga terbaik, produk tulen dan nasihat sepatutnya bagi memenuhi keperluan anda.
 
Segala info yang bagus ni saya ambil 100% dari sini Tq sebab sharing info ini..

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.




*******************************************


Untuk konsultasi dan segala pertanyaan, anda boleh:

1. LIKE facebook fanpage  Cantik & Sihat (anda mungkin bertuah memenangi hadiah dari saya dengan hanya perlu LIKE sahaja)
2. PM saya di fb,  Kikin Nazri
3. Emel  syikin.nazri@yahoo.com
4. SMS/ WhatsApp saya di 019-5257274.  

1 comment:

...Saya Suka Cantik & Sihat...