* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.*

Saturday 25 February 2012

Mencegah Lebih Baik Dari Mengubati : Tekanan Darah Tinggi



Bila kita tengok pada keratan akhbar di atas, bil hospital kini menjadi beban pula pd kita ni. apatah lagi zaman sekarang ni mcm2 penyakit dengan mudah menghinggap. Malah banyak pula penyakit baru yang baru dikenal pasti.
Pasti ramai yang berkata…takpe…aku ada simpanan…ada kad kredit…lagipun kos perubatan aku dicover oleh syarikat…small matter la…..lagi2 sekarang ni banyak syarikat takaful yang menawarkan pakej yang menarik dengan bayaran premium yang berpatutan….
Sememangnya kita wajib bersiap sedia dengan sumber kewangan yang mencukupi apatah lagi yang perlu digunakan untuk kecemasan. Namun adakah ia mencukupi? tepuk dada tanya selera (sebenarnya tepuk poket…cek kembung ke kempis…heheheh)

Persediaan kewangan jika kecemasan / ditimpa penyakit memang perlu…namun kita sering terlupa yang MENCEGAH LEBIH BAIK DARI MENGUBATI..PREVENTION BETTER THAN CURE kata omputih la kan…
Jadi apa yang kita dah buat untuk memastikan kita telah mengambil langkah pencegahan yang mencukupi. Saya tak nafikan dulu2 pun saya anggap benda nak mencegah ni benda enteng sehingga la bila kita sering dikejutkan dengan berita artis/selebriti/ org awam yang masih muda 30an diserang dengan sakit jantung, kencing manis, darah tinggi….
apatah lagi kini ada juga kanak-kanak yg turut menghidapi trio penyakit tersebut…
saya petik sebahagian kata2 Irfan Khairi (jutawan online tu)..

Kekayaan atau kesihatan yang penting? Pastinya ramai akan kata, kesihatan lagi penting. Tapi sering kali, kita hanya mengambil berat tentang kesihatan kita apabila kita jatuh sakit. Bila tak sakit, mungkin berbagai aktiviti gaya hidup yang kurang sihat kita amalkan- seperti merokok, makan berlebihan, minum minuman yang manis dan sebagainya. Apabila jatuh sakit, baru lah kita akan tersedar dan pantang untuk menjaga kesihatan.Menjaga kesihatan harus bermula daripada awal sebelum terlewat. Dengan kesihatan yang terjaga, kita juga dapat menjaga kewangan kita pada kos-kos perubatan yang sering menelan beribu ringgit. 
 
 Fastfood yg menjadi kegemaran masakini
 
Tahukah anda, kebanyakan penyakit bermula dari makanan?
APA YANG KITA MAKAN SEKARANG MENGGAMBARKAN TARAF KESIHATAN KITA 10 TAHUN AKAN DATANG…
hmmm…memandangkan kita sekarang ni senang dgn fast food maka risiko lebih tinggi…
Namun ia boleh dicegah dengan pengambilan makanan tambahan yang berupaya meneutralkan semula makanan yang kita ambil…..
contohnya…bila kita amik makanan yang high kolesterol; dengan pengambilan lecithin dan fiber, lemak dan kolesterol dapat dipecahkan/ diuraikan serta disingkirkan….Neutralisasi….
Lagipun, sebenarnya bukan mahal mana pun makanan tambahan ni, jika dibandingkan dengan kos perubatan yang bakal menjelma.

Untuk set kesihatan yang asas,anda semua boleh mendapatkannya di bawah kos RM200 dan ini bertahan untuk 4 bulan. maka sebulan hanya RM50…murahkan….Kami kongsikan sedikit pengalaman seorang rakan.


update terbaru tentang rakan ini…
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.
 
*******************************************
Untuk konsultasi dan segala pertanyaan, anda boleh:

1. LIKE facebook fanpage Cantik & Sihat (anda mungkin bertuah memenangi hadiah dari saya dengan hanya perlu LIKE sahaja)
2. PM saya di fb, Kikin Nazri
3. Emel syikin.nazri@yahoo.com
4. SMS saya di 019-5257274. 
 

No comments:

Post a Comment

...Saya Suka Cantik & Sihat...