* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.*

Thursday 29 August 2013

Nak Turunkan Power Spec Mata? Jom Baca Testimoni Shaklee CarotoMax

Testimoni 1 :
Selepas makan CarotoMax, power cermin mata Ayang makin rendah. Turun sangat-sangat. Power spec dulu 175, sekarang 75! Silau pun turun dari 100 jadi 25. Sekarang tukar cermin sebab pening bila pakai cermin yang lama. - Puan Ayang.
Testimoni 2 : 
Assalamu'alaikum semua. Nak share sikit.
Tahun lepas kena pakai cermin mata - power mata kanan 200, kiri 250.
Mula makan Carotomax akhir tahun lepas. Cermin mata lama-lama jadi blur, so tak pakai haha (memang jarang sangat pakai pun actually).
Bulan ini check mata, power dah jadi 75 for both eyes ! Alhamdulillah syukurrr sangat, thank you Allah, thank you Shaklee ! :') - Puan Melissa Raffur 

Testimoni 3 :
Pg td bgun tdo tgk jam dinding..eh2 asal senang je tgk jam nmpk clear je..sllu nye
samar2..Mule2 igtkan terlupa buka lens sblm tdo smlm..Tgk2 lens ada dlm bekas..
Then bru tringat..CAROTOMAX..!!
Yes..die punye keje kot..Bru semggu lbh ambil tu pun kdg2 skip sbb trlupa..Pastu g kt tv tgh dr jarak yg sllu sy tgk..yes..more clear!!
Ya Allah bestnye..x sbr nk chec tahap rabunku ini..hrap2 boleh trs improve n kalau blh dh xnk pkai lens. Alhamdulillah..sy mmg berusaha nk baiki rabun..thats y sy ambil vitamin carotomax ni..- Puan Norliza Ibrahim


APA ITU CAROTOMAX?

CarotoMax merupakan campuran luarbiasa yang menggabungkan alfa-karotena, astaxanthin, beta-karotena, lutein, likopena dan zeaxanthin yang memberikan faedah karotenoid yang lengkap. CarotoMax mengandungi 6 varieti karotena dan diekstrak daripada rangkaian sayuran dan buah-buahan yang kaya dengan sifat anti-oksidan seperti rumpai laut, tomato, biji anggur, brokoli, marigold, epal, kentang, minyak sawit dan lain-lain. Ahli nutrisi mencadangkan pengambilan 5-9 hidangan sayur-sayuran dan buah-buahan untuk mengekalkan konsentrasi beta-karotena dalam darah, seterusnya memelihara kesihatan penglihatan, kesihatan kulit, dan mencegah kanser.

MANFAAT UTAMA

  • Lebih selamat daripada Vitamin A- Penemuan terawal vitamin adalah pada tahun 1912 iaitu vitamin A. Didapati juga pengambilan berlebihan vitamin A akan menyebabkan toksiditi. Namun saintis telah menemui beta-karotena pada tahun 1932, iaitu satu prekursor vitamin A, dan beta karotena didapati selamat untuk pengambilan.
  • Mempertingkatkan penglihatan - ia menghasilkan 'ungu visual' yang membolehkan kita mengekalkan penglihatan di dalam gelap. Ia mempertingkat masalah penglihatan seperti, nyctalopia (rabun malam), rabun dekat, presbyopic, astigmatism, xerophthalmia (mata kering), kelesuan mata, glaucoma, katarak, floasters, eye bags dan gegelung hitam di mata.
  • Meredakan penyakit kulit - pengambilan yang mencukupi dapat melegakan masalah kulit seperti psoriasis, senile plaque, kulit kering, kulit gugur, jerawat dan akne. Penggunaan luaran untuk merawat postule, scabies, akne, ulser kulit.
  • Melindungi Epithelial - ia memelihara lapisan luar kornea, rongga oral, usus, perut, paru-paru, bronkus, pundi kencing, ovari semasa disintegrasi tisu, merawat ulser saluran usus.
  • Melawan Kanser dan Oksidasi - Pengambilan kerap beta karotena mengukuhkan sistem imun, melambatkan penuaan dan menyekat aktiviti bahan kanser dan menghalang pembentukan sel-sel kanser. Ini mengurangkan risiko kanser, terutama sekali kanser paru-paru dan payudara. Ia juga mengurangkan radikal bebas dan menyingkirkan sel-sel mati yang teroksida.
  • Menghalang infleksi - merangsang enzim membunuh kuman, menyekat dan mempertingkatkan kondisi penyakit sistem respiratori paru-paru: batuk, hepatitis, asthma, flu dan selsema.
  • Menggalakkan perkembangan normal dan sihat - merangsang perkembangan kanak-kanak / remaja, menguatkan tulang, melindungi rambut, kulit, membran mukosa, gigi sihat, gusi dan sistem reproduksi. Juga menghasilkan sperma yang sihat.
KELEBIHAN CAROTOMAX

Menawarkan karotenoid semulajadi yang penting untuk kesihatan mata, kulit dan membran mukosa.

1- Alpha Carotena: Untuk penglihatan malam, mata sihat, menghalang degenerasi penglihatan.
2-  Beta Carotena :  Memperbaiki kulit dan mempercepatkan pemulihan luka.
                              Mempertingkatkan sistem imun, mengurangkan risiko kanser usus, payudara dan prostat.

3- Lycopena : Bersifat antioksidan, menghalang penuaan organ.
                      Untuk serviks yang sihat, kitaran jantung dan sistem imun.
                      Mengurangkan penyakit kelenjar prostat.

4- Astaxanthin : Pigmen di dalam alga & fitoplankton memberikan warna pink ikan salmon. 
                        Walau bagaimanapun, Shaklee menuai karetenoid astaxanthin dari mikroalga  laut,  sumber yang poten dan tulen. Melindungi kerosakan oksidasi kolesterol LDL.

5- Zeaxanthin : Melindungi mata, menuras cahaya gelombang biru pendek berbahaya. 
                       Mengurangkan risiko kanser payudara ovari, endometrial dan serviks.



Sayangi mata kita, pelihara kesihatannya, anugerah yang tiada gantinya. Kesihatan itu mahal harganya.
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.






*******************************************




Untuk konsultasi dan segala pertanyaan, anda boleh:

1. LIKE facebook fanpage  Cantik & Sihat (anda mungkin bertuah memenangi hadiah dari saya dengan hanya perlu LIKE sahaja)
2. PM saya di fb,  Kikin Nazri
3. Emel  syikin.nazri@yahoo.com
4. SMS/ WhatsApp saya di 019-5257274.  

No comments:

Post a Comment

...Saya Suka Cantik & Sihat...