* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.*

Wednesday 2 January 2013

Promosi Januari 2013 - Advanced Joint Health Tablet Shaklee

 

Khas untuk mereka-mereka yang menghadapi masalah kesihatan sendi - bulan ini Shaklee telah mengumumkan promosi hebat ADVANCED JOINT HEALTH TABLET! Jom kita baca beberapa perkara penting yang perlu kita ketahui mengenai kesihatan sendi.

KESIHATAN SENDI.
Sendi-sendi membentuk hubungan antara tulang-temulang yang memberi sokongan dan membantu anda bergerak. Ia terdiri daripada tulang rawan, ligamen, tendon dan cecair-cecair sinovia (bendalir yang melicinkan sendi-sendi) yang memberikan keselesaan antara tulang-temulang dan membantu menyerap hentakan dari impak fizikal.

SAKIT SENDI DAN KETIDAKSELESAAN
Semakin umur meningkat, tulang rawan menyusut secara semulajadi. Tekanan fizikal yang berterusan dan bebanan boleh mempercepatkan kerosakan tulang rawan dengan mencetuskan pembebasan bahan kimia yang menyerang tulang rawan dan menyebabkan ketidakselesaan sendi dan pergerakan terbatas.
Bagi jutaan orang yang mempunyai ketidakselesaan sendi, aktiviti biasa seperti membengkok, duduk dan berjalan pun terasa begitu mencabar.
Jangan biarkan sakit sendi menghalang anda dari bergiat aktif, pencegahan awal boleh menjadikan sendi anda sihat pada masa yang akan datang. Sama ada anda mengidapi sakit sendi atau tidak, adalah penting bagi anda mendapatkan nutrisi sendi seiring peningkatan usia.
ADVANCED JOINT HEALTH TABLET mengandungi ekstrak unique Boswellia aktif dengan paten tertunda, ekstrak jagung dan nutrien penting lain termasuk Zink, Tembaga, mangan dan Vitamin C untuk membantu meningkatkan keselesaan sendi dan pergerakan. Dengan menggunakan tumbuhan dan bahan-bahan berasaskan mineral, Shaklee Advanced Joint Health Tablet ialah formula sayur-sayuran 100%


Pernah terasa sakit bahu? 
Rasa tegang semacam? 
Sering sakit bahu belikat apabila duduk lelama mengadap PC? 
Sakit Pinggang??
Bila pakai High heels selalu sgt, sakit pulak sendi2 kaki, pernah???
Bila tunduk atau rukuk / duduk antara 2 sujud (masa solat), maka berkumandanglah keriok-keriok kat sendi. Pernah???


Selalunya, semua ni kita anggap sbb pengambilan kalsium yang tak cukup kan? Tapi sedar tak anda, ia bukan sekadar tak cukup kalsium. Itu tandanya anda mengalami sakit sendi yg "mild"

Puncanya?? Tahukah anda kekerapan melakukan aktiviti seperti kedudukan poster yg tak betul yg terlalu lama, sering dukung anak, tidur yang salah posisi dan juga sering mengangkat benda-benda berat, boleh mengundang sakit bila kekerapan aktiviti-aktiviti ni secara longterm... maka terjadi la :-


1. sakit sendi lutut
2. sakit sendi tangan
3. sakit sendi kaki
4. sakit sendi bahu
5. sakit sendi siku



credit

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.






*******************************************



Untuk konsultasi dan segala pertanyaan, anda boleh:

1. LIKE facebook fanpage  Cantik & Sihat (anda mungkin bertuah memenangi hadiah dari saya dengan hanya perlu LIKE sahaja)
2. PM saya di fb,  Kikin Nazri
3. Emel  syikin.nazri@yahoo.com
4. SMS/ WhatsApp saya di 019-5257274.  

1 comment:

  1. The content was really very interesting. I am really thankful to you for providing this unique information. advanced joints Please keep sharing more and more information......

    ReplyDelete

...Saya Suka Cantik & Sihat...