* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.*

Thursday 27 October 2011

Hilangkan Parut Lama...with ESP dan Mealshake

Selalu kita memang cukup bimbang bila muka berjerawat dan berparut, tetapi macam kalau kaki kita berparut dek kerana bekas-bekas kudis pada zaman-zaman dulu ? Bagi anak-anak gadis mesti rasa malukan ? Ada bermacam-macam cara yang anda boleh cuba untuk menghilangkannya. Kat bawah ni saya senaraikan cara-cara tradisional yang saya temui hasil pencarian di 'google'.
  1. Gunakan biji asam jawa dengan menggoreng tanpa minyak selepas itu digores pada batu yang kasar, bila keluar serbuk titiskan air kemudian sapu di tempat yang berparut. Biarkan semalam sebelum dibasuh
  2. Tumbuk kayu manis, setelah menjadi serbuk titiskan air bersama bedak sejuk dan sapu di tempat yang berparut dan dibiarkan semalaman sebelum dibasuh.
  3. Ramas asam jawa bersama titisan air kemudian sapu ditempat berparut, biarkan kering atau semalaman kemudian baru di basuh.
  4. Ambil sedikit beras, kunyit hidup dan bawah putih, kisar kering kemudian sampurkan beberapa titis air dan sapu ditempat berparut, biarkan seketika sehingga hampir kering, kemudian gosok perlahan-lahan seperti skrub kemudian barulah dicuci.
Ada cara yang lebih mudah untuk menyelesaikan parut-parut hodoh ni. Pertama kita perlu tahu bahawa sel-sel lama perlu disingkir dan  diganti dengan sel baru yang mencukupi baru parut-parut itu hilang. Bagi memastikan parut-parut itu hilang kena pastikan pengambilan protein yang berkualiti, contohnya sumber protein daripada Shaklee yang diberi nama Energining Soy protein (ESP).


Kebaikan ESP ini ialah :-
  • Energizing Soy Protein merupakan sumber protein biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semula jadi rendah lemak, bebas kolestrol dan kaya dengan asid amino penting. Ia terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya.
  • Tumbuhan berprotein yang berkualiti tertinggi dengan kandungan 14 gram protein soya sihat dan 500mg kalsium bagi setiap hidangan
  • Membantu mengekalkan kepejalan otot
  • Glisemik rendah yang dapat membantu mengekalkan gula dalam darah yang normal
  • Membantu menyokong sistem imun, mengekalkan tahap kolestrol normal 


Shaklee Meal Shakes pula diperlukan untuk melengkapi keperluan vitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh untuk menghasilkan kulit yang sihat. Meal Shakes ini adalah multivitamin yang mengandungi 19 vitamin utama dan mineral tambahan dalam bentuk seperti susu dan berperisa vanila. Jika anda penggemar ais krim vanila, anda akan sukakan Meal Shakes. Keistimewaan Meal Shakes
  • Sesuai di ambil untuk kanak-kanak
  • Mempunyai Glimik Indeks yang rendah
  • Sesuai di ambil untuk ibu yang hamil atau menyusukan
  • Jika anda menghidap ekzema
Namun semua ini harus diambil secara konsisten. Bukan sekali consume terus elok k..
 
**************************************
Sila email saya di syikin.nazri@yahoo.com untuk dapatkan tawaran hebat daripada saya!! Atau PM saya di FB Kikin Nazri dan boleh juga sms kepada saya di 019-5257274 untuk mendapatkannya.

No comments:

Post a Comment

...Saya Suka Cantik & Sihat...