* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.*

Saturday 23 April 2011

Testimoni - Vitamin SHAKLEE satu kebaikan

Pada awalnya saya hanya ambil Ostematrix sebab risaukan susu badan kurang kalsium. Ni masa si abang masih baby. Dah habis sebotol baru terperasan yang sakit di tangan dah hilang. Sakit ni mula lepas bersalin sebab selalu tidur dengan position mengiring semasa menyusu. Nak angkat barang berat sikit.. sakit, nak pusing terlebih sikit.. sakit. Sakitnya di bahagian pergelangan tangan dan bahagian atas tangan. Bila dah hilang tu, kagum la jgk kan.

Kemudian bila mengandung anak no 2, saya nak tambah zat besi plk. Suka hati ja. Rasa2 kurang ni saya ambil ni, rasa kurang tu saya ambil yg tu plk. Hahaha... Then K ann cadangkan ambil set A kalau xsalah. Ada vita-lea yg ada multivitamin. Masa ni saya ambil kalsium jgk. Payah sungguh nak telan masa ni. Bila telan ja rasa nak terkeluar balik dan rasa pening. Saya pun kena penangan healing crisis campur morning sickness. K ann cadangkan minum byk air dan ambil sebelah malam instead of pagi. Bila dah tukar time, saya kerap lupa.wuhuu~~. Saya makan bila ingat ja dan dengan minuman berperisa. Tak kisah la janji dapat telan. Time tu sekali makan 9 biji pil, colorful ja.


Kenapa saya sanggup? Terpaksa sebenarnya. Demi keluarga.. Nak jaga anak sulung, baby dlm perut, suami lagi dan diri sendiri juga. Kalau dah lemah longlai ja, kesian org yg perlukan kudrat dan perhatian saya. Kesannya, sepanjang mengandung kali kedua, saya sihat dan bertenaga, alhamdulillah. Malah saya tetap teruskan penyusuan halfway dan berhenti sepenuhnya lagi sebulan nak due. Sebabnya, saya nak tidur lena sepanjang malam selama sebulan sebelum beranak. Hehe..

Syukur sangat walaupun tak amalkan set mengandung yg mahal dan well known, baby kedua tetap dilahirkan sihat, sempurna dan putih serlah. Masa berpantang pun, tangan dan punggung tak sakit langsung mcm kali pertama dulu. Kemudian Along cadangkan saya jadi member dan tolong dia jual trial pack. Masa ni baru saya cuba full pack set b.

Saya memang tak nak ambil alfalfa sebab susu dah cukup dan risau terlebih meriah plk nanti. Memandangkan badan saya sengal2 mcm berangin, saya cuba jugaklah alfalfa tu later on. Tak lama lepas tu, badan pun lega banyak berbanding ambil set b tanpa alfalfa. Kemudian baru saya perasan yg keputihan saya dah hilang. Wah wah wah.. Bonus besar ni. Syok habis saya dengan kesan yang tak disangka tu.

Bila bulan puasa pula, saya start ambil ESP regularly dengan vitamin2 lain semasa sahur sekadar persediaan untuk mengekalkan production susu. Bila raya tiba, jeng jeng jeng, ramai yg tegur badan saya banyak turun. Cikgu sekolah menengah, siap kata saya maintain ja dr dulu. Wahahaha!!! Kembang semangkuk la. Tu yang bertambah sayang dengan vitamin-vitamin Shaklee tu. Mahu taknya, banyak jasa tu. Anak no 2 saya pun dapat tempiasnya hasil penyusuan yg bernutrisi tinggi. Syukur alhamdulillah atas segala kurniaan dan bonus dariNya

credit to kak cery , Ida n Kak Hadha 

Berminat nak cuba? Boleh email pesanan dan pertanyaan di syikin.nazri@yahoo.com atau sms 019-525 7274
 

No comments:

Post a Comment

...Saya Suka Cantik & Sihat...