* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.*

Wednesday 20 April 2011

Sembelit Selepas Makan Set B?

Ada beberapa orang customer saya mengalami apa yang kita namakan sebagai HEALING CRISIS. Mereka mengadu yang selepas consume suplemen SHAKLEE, ibu dan|atau baby tidak poo2 berhari-hari, anak muntah-muntah, anak demam dan letih yang teramat sangat. Semua ini kita adalah HEALING CRISIS di mana tubuh kita sedang mengalami fasa penyesuaian dengan suplemen yang diambil.

HEALING CRISIS juga berbeza dari seorang individu ke seorang individu yang lain.
The healing crisis is a process in which the body undergoes an intense period of cleansing and rebuilding. It is called a “healing” crisis because the body is healing itself and becoming stronger. It is referred to as a “crisis” because the symptoms can be dramatic and rather unpleasant during this time. Because the healing crisis is accompanied by unpleasant symptoms it is often mistaken as a sickness. In reality, it is just the opposite. It is a process in which the body is overcoming ill health and becoming healthier and stronger.
http://www.jctonic.com/include/healingcrisis/03healingcrisis.htm
Credit kepada Mommy Lyna untuk ringkasan di bawah ini. Kawan-kawan sila baca ye?


Apakah yang menyebabkan krisis pemulihan?
  1. Krisis pemulihan adalah petanda yang baik kerana ia menunjukkan tubuh badan anda bertindak ke atas vitamin yang anda ambil.
  2. Krisis pemulihan adalah tanda sel badan dan organ dalaman anda sedang dirawat.
  3. Ia adalah proses di mana badan kita menyahtoksin atau mengeluarkan toksin dan benda2 yang berbahaya dari dalam tubuh.(Jika perlu customer disarankan mengambil herb-Lax untuk penyingkiran toksik)
  4. Badan sedang menjalani proses pembiasaan dengan vitamin tersebut.
Biasanya yang mengalami krisis pemulihan adalah mereka yang tidak pernah mengambil sebarang vitamin sebelumnya, terdedah kepada pencemaran, kurang rehat, badan terlalu penat/lemah, stress dan mempunyai penyakit.

Usah dirisaukan sekiranya anda mengalami krisis pemulihan kerana ia adalah sementara dan satu petanda yang amat bagus. Cara untuk mengatasinya ialah dengan menambah kuantiti air yang diambil, dah berdoa sebanyak-banyaknya.
Vitamin tidak sesuai?

Ya, ada beberapa golongan yang tidak sesuai untuk mengambil sesetengah vitamin.
  • Mereka yang menghidap diabetes TIDAK SESUAI mengambil soy protein..
  • Mereka yang menghidap SLE (lupus)dan masalah buah pinggang. tidak sesuai mengambil alfalfa.
Sekiranya anda mengalami keadaan di mana rashes, atau sembab, atau gatal2 selepas mengambil alfalfa, saya sarankan anda terus berjumpa doktor dan minta dibuat ujian darah untuk SLE.
Lain-lain, yakin dengan apa yag kita ambil, dan lengkapkan pengetahuan seperti di atas, agar kita tidak terlepas dari mendapat kebaikan Shaklee. Jika anda berhenti selepas mengalami healing crisis (krisis pemulihan), anda telah melepaskan satu peluang untuk membekalkan tubuh badan sengan nutirisi yang lebih baik. Sebab tu saya tak bagi kawan-kawan BERHENTI jika mengalami keadaan2 ni..


Untuk lebih info, kawan-kawan boleh googled dengan keyword " healing crisis".

credit * kak hadha n salwa

Mahu mencuba vitamin Shaklee?  Boleh sms kan kepada saya 019-5257274

No comments:

Post a Comment

...Saya Suka Cantik & Sihat...