* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.*

Monday 18 April 2011

Vitamin Pemberi Tenaga, Milk Booster Penggalak Susu

Alhamdulillah, makin ramai ibu-ibu yang kian memahami konsep BREASTFEEDING SET SHAKLEE (SET B) yang kami sediakan ini. SET B ini bukan bertindak menambah susu badan semata-mata namun ia dipek khusus untuk ibu-ibu yang menyusukan anak yang mahu kekal cergas bertenaga, serta sentiasa berada dalam keadaan mood yang stabil dan gumbira (bukankah mood gumbira memberi efek yang positif terhadap breastmilk production?)

Antara kesan awal pengambilan SET B terhadap ibu :
~ tubuh ibu lebih cergas bertenaga serta sihat
~ mood yang lebih stabil
~ kulit wajah yang lebih sihat, ceria dan glowy

Okey. Apa yang and fikir bagus tentang kesan pengambilan yang sebegini?

Jawapannya sudah tentulah keadaan yang begini membantu ibu untuk menghasilkan susu badan dengan lebih banyak, kerana si ibu telah pun menyediakan tubuhnya untuk bekerja menghasilkan susu tanpa rasa letih dan penat dan moody.

Saya ada bertanya kepada seorang kawan yang mahu relaktasi bersama SET B, adakah dia faham atau sekurang-kurangnya dia tahu konsep asas penyusuan susu ibu? Jawapannya ya. Dia tahu yang dia perlu kerap mengepam, dia perlu rajin kosongkan breast, dia perlukan bantuan power-pumping. Namun, yang menjadi masalah ia ~ "Hadha, saya tak larat. Badan penat sangat. Pam pun sekali dua je kat office, kadang-kadang tak sempat .."

Saya simpati sebab saya memahami betapa dia sebenarnya telah berusaha. Dia berusaha nak jadi isteri, ibu dan pekerja yang baik. Setuju kan? Cuma dia tak tahu satu benda yang inshaALLAH boleh membantu wanita yang super-busy macam dia - pengambilan suplemen yang berkualiti dengan cara yang betul.

Jadi, saya cadangkan pengambilan SET B kerana SET B ini telah diatur dengan begitu sempurna untuk ibu-ibu yang menyusukan anak, ada vitamin penambah tenaga, ada milk booster penggalak susu. Best tak? :)

Kandungan SET B

Vitalea (dengan zat besi) yang membantu melengkapkan nutrien dalam tubuh si ibu, juga membantu pembinaan sel darah merah yang membantu mengurangkan kelesuan.

B Complex (lengkap dengan asid folik) yang membantu tubuh menghasilkan tenaga melalui pembakaran glukosa oleh B Complex, juga menstabilkan hormon tubuh supaya si ibu lebih relax.

Vitamin C yang bertindak sebagai antioksida juga pengukuh imun tubuh. Testimonial pengguna rata-rata menyatakan anak sangat kurang demam dengan pengambilan vitamin C secara taratur.

Alfalfa - yezza. Ini sebenarnya milk booster anda! Namun pengambilan milk booster semata-mata tidak digalakkan unless si ibu memang at least 99% sihat dan cergas tanpa pengambilan vitamin.
Dan, inshaALLAH. Selepas pengambilan SET B ini, sekiranya anda benar-benar FAHAM konsep SUPPLY vs DEMAND, breastmilk production akan bertambah. Nah! Badan dah sihat, tak penat, mood pun baekk punya .. ditambah lagi dengan gambar-gambar stok EBM kawan-kawan .. anda pasti bersemangat nak pam sekerap mungkin dan berPP setiap hari kan?

Ingat TIGA perkara penting ni juga:-
~ sessi perahan yang konsisten setiap 3 jam sekali (min 6 kali sehari tak termasuk direct-feeding)
~ minum air tidak kurang 3 liter sehari
~ doa yang berterusan ; amalan kerohanian seperti mengamalkan zikir dan doa tertentu.

credit to Kak Hadha

berminat? boleh hubungi saya di 019 525 7274 atau emailkan pertanyaan/ pesanan kepada syikin.nazri@yahoo.com

No comments:

Post a Comment

...Saya Suka Cantik & Sihat...