* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.*

Thursday 14 April 2011

Tiada Masalah Nappy Rash..alhamdulillah..

Nappy rash ataupun ruam lampin memang selalu terjadi pada babykan..kadang2 kesian tengok baby tu..
nangis2 sebab sakit akibat ruam lampin..baby yang menggunakan lampin kain macam zaman saya dulu lagi la senang nak kena..sebabnya kain lampin takleh menyerap cam diapers tu..kain lampin tu hanya menahan dari air kencing atau najis berciciran keluar dari seluar..kalau tak tukar cepat, bertakung la benda tu..air kencing tu kan tajam..dah la luka kat situ..terperap takde pengudaraan pulak.sebab tu la ruam lampin bole terjadi..kalau pakai diapers pun masih bole menyebabkan ruam lampin tapi mungkin tak jadi seteruk jadi pakai lampin kain..sekarang ade banyak disposal diapers yang bagus2 kat pasaran..pilih jer mana yang nak..pastu kena bayar la..hehe..yang mahal ke yang murah ke..yang mahal tu selalunye sudah diuji secara klinikal dan terbukti kulit baby sentiasa kering..
Alhamdulillah..Harith Hakim belum pernah lagi kena nappy rash atau ruam lampin tau..sejak Harith lahir, saya sapukan sumthing pada kawasan punggung dia..walaupun Harith pernah pakai diapers lebih 10 jam..yang mungkin hampir 2 kg berat terhasil dalam diapers yang Harith pakai tuu..tapi kawasan punggng Harith TAK PERNAH merah2..kalu merah pun bila disapu dengan yang sumthing tu akan hilang..tambah pulak sekarang Harith semakin membesar dengan sihat..kat celah peha dia tu berlapis2..nak tahu ape sumthing tuu? saya gunakannnnnn NUTRI RICH OIL..produk dari nutrimetics..kelakarkan..benda tu sepatutnya digunakan kat muka..tapi saya gunakan kat punggung..hehe..
saya memang tak nafikan memang agak mahal produk tu..kecik pulak..60ml jer..tapi bole pakai dalam 2-3 bulan..jimat2 la..sapu sikit2..harga dia kalau tade less memang cecah 3 angka..tapi saya beli time ade less..dapat la around RM60++ harga ahli..bila time less tu..saya beli la bukan 1 tapi 2 sekali gus..stok untuk masa depan..kebetulan bulan April ni memang tengah ade less tau..saya pun ape lagi..grab laa..bukan senang nak dapat less tau..kalau takde less, telan air liur berkali2 gak la masa nak bayar tu..hehe..nak tahu camane rupanye..sape pengguna nutrimetics mesti tahu punya laa..

..ni la dia rupanya Nutri Rich Oil..
tak percaya? cubalah!! i loike... :)

No comments:

Post a Comment

...Saya Suka Cantik & Sihat...