* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.*

Friday 9 September 2011

Kepentingan Multivitamin Untuk Ibu Menyusu

Ibu mendapat banyak pertanyaan dari ibu2 yang menyusukan anak mereka dengan soalan entry ini...

" Saya nak beli fullpack namun saya tak nak amik multivitamin boleh?

Jawapan ibu: 

Boleh TETAPI pastikan menu makanan harian si ibu mengandungi semua zat galian yang diperlukan terutamanya iron @ zat besi dan zinc yang memenuhi keperluan si ibu dan anak.BUKAN sekadar memastikan pengambilan semata2 namun perlu pastikan ia mencukupi.

Ini kerana didapati selepas enam bulan menyusu, si ibu disarankan mengambil tambahan zat demi pembesaran si anak. Jangan lihat pada perkembangan fizikal semata-mata namun kita perlukan perkembangan otak dan fikiran yang sihat. Makanan si kecil yang hanya bergantung melalui susuibu adalah sangat baik sekiranya si ibu dapat memastikan susunya penuh dengan nutrisi. 
Apa yang berlaku hari ini, rata2 si ibu hanya mementingkan kuantiti susu semata-mata. Mereka hanya memastikan perut si anak kenyang tanpa memikirkan perkembangan dan pembesaran lain yang seharusnya dititikberatkan.

Mengapa Multivitamin Shaklee dikenali sebagai killer product?

Ini kerana ianya mengandungi 12 vitamin dan 7 galian yang penting untuk keperluan badan kita. Kandungan setiap vitamin dan galian itu ditetapkan hanya mengikut keperluan dan tidak berlebih-lebihan. Ramai customer ibu terutama mereka yang sudah berumur 40 tahun ke atas sangat selesa dengan multivitamin Shaklee..

Setiap kuantiti vitamin itu adalah pada sukatan yang seimbang.

Ada sesetengah multivitamin yang berada dalam pasaran mengandungi kuantiti setiap vitamin pada kadar yang banyak dan ini akan menyebabkan badan merasa panas dan dehydrate. Berbeza dengan multivitamin Shaklee. Selama 10 tahun ibu mengamalkan multivitamin ini ibu dapat merasakan tiada kekeringan kulit ataupun demam , mungkin disebabkan juga oleh pengambilan air yang mencukupi.Bagi ibu2 yang menyusukan anakmu, pastikan diet yang seimbang agar anak dapat membesar dari segi pertumbuhan fizikal dan mental.

Fakta mengenai Multivitamin Shaklee.
Vita-Lea Iron Formula/multivitamin


Dilengkapi dengan 12 vitamin, 7 galian dan zat besi. Kebiasaannya, sekitar usia anak mencecah 6 bulan, kita di syorkan untuk memperbanyakkan sumber zat besi ke dalam makanan anak...contoh terbaik ialah ikan bilis dan bagi ibu menyusu multivitamin atau nama lain vitalea telah di lengkapi dengan iron bagi membantu pembesaran anak dengan lebih baik lg...Ada sesetengah doktor menasihatkan agar ibu yang menyusu perlu memastikan pengambilan zat besi dalam menu harian agar si ibu tidak mudah pitam atau pening selepas memerah mahupun menyusukan anak. Zat besi sangat penting dalam pembentukan sel darah merah. Walaubagaimanapun multivitamin beserta formula zat besi ini tidak disarankan diambil dengan minuman susu kerana ianya akan mengurangkan efisiensi penyerapan zat besi oleh badan.

Paling PENTING

Multivitamin Shaklee atau nama VITALEA tidak mengandungi pewarna, perasa atau pengawet dan badan dapat menyerap dengan baik sekali.

credit to anakkuwiraku.com
 
Berminat nak mencuba? Boleh sms di 019-5257274 atau emailkan saya di syikin.nazri@yahoo.com atau pm saya di Facebook Kikin Nazri untuk mendapatkannya!

No comments:

Post a Comment

...Saya Suka Cantik & Sihat...