* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.*

Tuesday 12 March 2013

Ostematrix Shaklee Membantu Memenuhi Keperluan Kalsium Anda

Pernahkah anda sedar bahawa tulang kita sebenarnya adalah hidup!!. Seperti sel-sel atau tisu-tisu lain dalam badan kita, tulang juga perlu diberi makan. Pertumbuhan tulang secara sempurna adalah sangat penting kerana ia menjadikan diri  kita lebih kuat. Tulang yang sihat juga dapat menyokong badan kita supaya dapat melakukan aktivti yang kita mahukan.

Rangka manusia

Makanan untuk tulang
Tulang kita sebenarnya adalah keras dan tumpat kerana dipenuhi dengan mineral seperti kalsium dan fosforus. Untuk memastikan tulang kita sentiasa tumpat, kita perlu membekalkannya dengan kalsium. Selain dari kalsium, kita juga perlu kepada vitamin D iaitu vitamin yang membina tulang dan membantu kecekapannya menyerap kalsium. Kalsium boleh didapati daripada susu, keju, makanan bijirin, ikan bilis, kacang soya sayuran dan vitamin D daripada sinaran matahari.


Kekurangan kalsium
Kekurangan kalsium yang ketara boleh menyebabkan kita mengalami gejala tulang mudah patah dan kesakitan teruk ketika lanjut usia. Penyakit ini dinamakan osteoporosis. Penyakit ini sangat menakutkan kerana tulang-tulang kita akan tiba-tiba patah tanpa sebab atau jika terjatuh sedikit. 

Sebanyak 2000 mg kalsium diperlukan untuk memenuhi keperluan harian  badan kita dan untuk memastikan tulang kita sentiasa kuat dan sihat.  Namun begitu, pengambilan kalsium semata-mata tidak mencukupi untuk diserap secara optimum ke dalam badan. Ini kerana ia memerlukan Vitamin D untuk membantu penyerapan ke dalam badan dengan kadar yang lebih baik.

Mengapa Ostematrix Shaklee Sungguh Istimewa?

>>Formulasi untuk produk kalsium Shaklee dinamakan Ostematrix. Istimewanya produk ini kerana ia didatangkan lengkap bersama Vitamin D, Zinc, Copper, Manganese, Boron. Mineral-mineral ini membantu untuk penyerapan yang maksimum ke dalam badan. 

>>Selain itu, jenis calsium yang digunakan untuk formulasi Ostematrix adalah munggunakan calsium carbonate, calsium citrate dan calsium citrate malate.  . Semua jenis calsium ini mudah dihadam dan diserap ke dalam badan.

>>Formulasi ini juga adalah untuk memastikan matriks tulang kita lebih kuat dan sihat.

>> Kaplet yang bersaiz kecil dan disalut licin ini juga mudah ditelan.

>>Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan. 





120 biji 
Harga Pasaran: RM 61 


Jom dapatkan sekarang !! Promosi bulan Mac 2013 ni beli 6 botol percuma 1 botol tau..


credit
 
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.






*******************************************


Untuk konsultasi dan segala pertanyaan, anda boleh:

1. LIKE facebook fanpage  Cantik & Sihat (anda mungkin bertuah memenangi hadiah dari saya dengan hanya perlu LIKE sahaja)
2. PM saya di fb,  Kikin Nazri
3. Emel  syikin.nazri@yahoo.com
4. SMS/ WhatsApp saya di 019-5257274.  

No comments:

Post a Comment

...Saya Suka Cantik & Sihat...