* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.*

Monday 26 December 2011

Sambungan Kisah GLA Complex..Cyst Semakin Mengecut hingga 1.4cm! Alhamdulllah..

Alhamdulillah..Dengan izinNya apa saja penyakit dapat diubati dengan usaha, berdoa dan bertawakal..Setiap penyakit ada ubatnya..Ingat lagi tak kisah sahabat saya yang menggunakan GLA untuk kecutkan cystnya? Jika tak ingat takpe, boleh refer sini ya..

Ikuti apa kata Puan Dila:

Petang tadi pegi klinik untuk scan cyst ovariku...kali terakhir scan pada julai lalu, 2.73cm...dan hari ini, 1.4cm!...Syukur Alhamdulillah.....

Doc : Bagus ye, cyst dah kecut...Mcm mana tu? memang xde ubat utk kecutkan cyst ni...
Saya : Err...saya cuma amalkan makan supplement...Shaklee GLA..
Doc : Bagus! Tak payah operate...tak elok pun operate-operate ni...

Alhamdulillah, sesungguhnya Allah jugalah yang berkuasa mencipta dan menghilangkan sesuatu...

Memang betul kita hanya berusaha..Dia yang menentukannya. Tapi tidak salah mencuba kerana ianya sangat dituntut, bukannya kita menyerah bulat-bulat ketentuan dariNya.

Inilah dia rupa GLA:







Ini apa yang Puan Dila Roslan di blognya kat sini
Jom kita baca sebahagian apa pengalamannya sebelum ini yang saya ambil dari blognya.. 
_____________________________________________
So, apa yang saya amalkan selama 2 bulan ni?
1) Mengambil vitamin Shaklee GLA Complex
GLA merupakan sejenis asid lemak Omega-6 yang digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin - bahan berkesan berupa hormon yang membantu badan mengawalatur proses-proses badan yang normal. Minyak benih bunga matahari adalah satu lagi sumber asid-asid lemak Omega-6. Ia mengandungi vitamin E yang membantu melindungi dinding arteri dan menyokong sistem imun dengan memelihara integriti sel. GLA (Asid Linolenik Gama) digunakan oleh ramai wanita untuk memelihara kesihatan sepanjang kitaran haid setiap bulan.
GLA atau nama penuhnya Gama Linolenik Asid berfungsi menstabilkan hormon di dalam badan kita. Boleh diambil oleh lelaki dan wanita. Ia sangat membantu terutama mereka yang mempunyai masalah jerawat, mereka yang punya masalah menstrual, monopause sindrom, darah tinggi dan kencing manis.
Kelebihan vitamin GLA Shaklee ini ialah kerana ia mengandungi vitamin E yang asli.
2) Memakai Pad Herba Avail
3) Mengamalkan baca doa untuk mengecilkan bengkak:
      " Wahai Allah yang maha mengecilkan benda yang besar dan maha membesarkan benda yang kecil, kecilkanlah pada dia (sebut nama pesakit). Ya Allah wahai  yang paling mengasihani daripada segala yang mengasihani...."
- Doa ini dibaca pada segelas air lalu diminum 2 kali sehari
Alhamdulillah, lepas je jumpa doktor, saya terus ke surau untuk sujud syukur....Sesungguhnya tiada yg lebih berharga daripada anugerah kesihatan yang baik....Syukur alhamdulillah....
 Dapatkan promosi Disember dari saya sekarang!
*********************************
Berminat mendapatkannya? Sila email saya di syikin.nazri@yahoo.com untuk dapatkan tawaran hebat daripada saya!! Atau PM saya di FB Kikin Nazri dan boleh juga sms kepada saya di 019-5257274 untuk mendapatkannya.
 

No comments:

Post a Comment

...Saya Suka Cantik & Sihat...