* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.*

Monday 10 October 2011

Kehebatan Vitamin C



Apakah ia vitamin c? Vitamin C adalah sejenis vitamin larut air yang boleh didapati dalam buah atau sayuran bercitrus contohnya oren. Pelbagai jenis vitamin C di pasaran tapi tahukah anda kelebihan vitamin C Shaklee?

Antara kelebihan Vitamin C Shaklee:

1. Satu tablet vitamin C shaklee bersamaan dengan 7 setengah biji oren. Adakah anda yakin dan mampu untuk makan sebanyak itu sehari secara konsisten? Jika ya, anda tidak memerlukan vitamin c sebagai supplement tambahan.

2.Vitamin C Shaklee berbentuk sustained release. Sustained release bermaksud vitamin C dilepaskan perlahan-lahan dalam badan yang mana ia menjamin vitamin c sentiasa ada dan kekal dalam badan.Ianya bersamaan dengan 1 setengah biji oren dilepaskan setiap jam selama 5 jam. Perlu diingat badan kita tidak berupaya menyimpan vitamin dalam badan dan inilah perlunya sustained release vitamin C.

Kepentingan Vitamin C pada manusia:

1. antioksidan yang sangat bagus.

2. Adalah salah satu komponen penting sistem imun,dan juga komponen penting kolagen yang sangat perlu untuk tisu yang sihat.

3. Untuk kesihatan tulang, gigi, gusi, otot dan salur darah.

4. Bagus untuk menghindarkan katarak, sakit batu karang,karies gigi, asma, sakit belakang.

5. Mengurangkan kedutan kulit yang disebabkan pendedahan kepada matahari.

6. Pengambilan Vitamin C bersama dengan Vitamin E dapat menghalang 'sun burn'. Vitamin C sahaja tidak berupaya menghalang dari 'sun burn'.

7. Mengurangkan protein dalam urin sesorang yang menhidap diabetes. Secara tidak langsung menghalang dari sakit buah pinggang.

Terdapat banyak lagi kelebihan Vitamin C. Apa yang penting, pengambilannya dalam diet harian adalah yang terbaik boleh diamalkan. Pilihanan terbaik di tangan anda!


*******************************
Sila email saya di syikin.nazri@yahoo.com untuk dapatkannya!! Atau PM saya di FB Kikin Nazri dan boleh juga sms kepada saya di 019-5257274 untuk mendapatkannya.

No comments:

Post a Comment

...Saya Suka Cantik & Sihat...