* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.*

Sunday 1 May 2011

Tingkatkan Tenaga Dengan Pengambilan Vitamin!

Kepada yang telah mencuba suplemen SHAKLEE, saya yakin anda pasti tidak akan menafikan keberkesanan vitamin SHAKLEE dalam meningkatkan taraf kesihatan anda dari aspek tenaga dan imuniti terhadap penyakit.
Rata-rata pengguna SHAKLEE pasti akan memberi testimoni yang badan jadi lebih bertenaga dengan pengambilan vitamin SHAKLEE, walaupun tujuan asal adalah untuk menambah susu. Benar, suplemen yang baik harus membuat kita rasa sihat dan positif. Dan susu badan secara tidak langsung akan bertambah dengan syarat..

~ Kekerapan mengosongkan breast (setiap 3 jam/ minimum 6 kali sehari tidak termasuk sessi direct-feed) ;  atau 8 – 12 kali bagi pengepam tegar.
~ Minum air tidak kurang 3 liter sehari
~ Doa yang berterusan kerana sesungguhnya rezeki itu datangnya daripada ALLAH swt.

Apapun, bukan ini yang saya mahu timbulkan dalam entry ini. saya mahu berkongsi dengan anda semua tentang vitamin2 yang membantu peningkatan tenaga anda. amalkan dengan konsisten dan anda pasti berpuas hati.

credit to Mommy Lyna


Sebelum itu kita lihat dulu apakah penyebab badan lemah dan lesu:
  • Pemakanan yang tidak sihat
  • Tekanan dan stress
  • Kegemukan
  • Pekerjaan yang memenatkan
  • Insomnia
  • Darah rendah/anemia
  • Perokok tegar
  • Mengambil kafein secara berlebihan
  • Pengambilan makanan segera dan makanan rapu yang berlebihan
  • Tidak melakukan senaman
  • Pengambilan ubat-ubatan
  • Kekurangan air
  • Kehamilan
Sekiranya penyebab kelesuan ialah bukan sebab-sebab kesihatan atau pengambilan ubat-ubatan, faktor penyebab ialah kemungkinan besar kekurangan nutrisi. Maklum sajalah, tidak semua antara kita yang makan untuk sihat, kebanyakan kita makan untuk sedap atau sekadar makan untuk hidup.

Vitamin Untuk Badan Lemah dan Lesu

Vitamin A
Melindungi tubuh dari serangan virus dan bakteria yang menyebabkan jangkitan minor yang mungkin mengakibatkan kelesuan. Vitamin A menjaga membran dan mengawalnya dari diserang oleh patogen2 yang boleh menyebabkan badan kita jadi lemah dan lesu.
Vitamin A juga berguna untuk imuniti.
Vitamin B Complex
Vitamin B complex adalah vitamin yang paling utama dalam mengatasi kelesuan dan tekanan. Vitamin B Complex yang lengkap mengandungi 11 jenis vitamin B yang memberi sokongan kepada badan, dari segi kesihatan fizikal dan juga mental. Vitamin B complex mempunyai elemen yang meningkatkan metabolisma, tenaga dan kesihatan otak.
Vitamin C
Menguatkan imuniti tubuh dan menghalang jangkitan. Ia menghindarkan tubuh daripada kelesuan yang diakibatkan oleh tindakan virus dan bakteria terhadap sel tubuh.
Vitamin D
Vitamin D berkaitan dengan mood dan tahap tenaga. Kerana itu bagi penduduk di negara sejuk, mereka cenderung menghidapi sindrom SAD (seasonal affective disorder) ketika musim sejuk kerana kurang mendapat cahaya mtahari (sumber semulajadi vitamin D).
Vitamin E
Selain antioksidan yang hebat, vitamin E juga penting untuk mengatasi kesan psikologi semasa haid, menopause, termasuk kesan kelesuan dan lemah badan.
Apakah vitamin Shaklee yang anda boleh ambil untuk mengatasi badan lemah dan lesu?
vita lea
Vita Lea
b complex
B Complex
vita c
Vita C
soy protein
Soy Protein
performance drink
Performance Drin
Untuk permulaan, anda boleh mendapatkan SET A (SET OPTIMUM) yang terdiri daripada Vitalea, B Complex dan Vitamin C. Sekiranya anda punya budget lebih, saya menggalakkan pengambilan Vitamin E, ESP dan Performance. Ini adalah cadangan FULLPACK. Yang best anda dapat beli dengan harga ahli tau!

credit to kak Hadha
Berminat nak cuba? Boleh hubungi saya melalui email syikin.nazri@yahoo.com atau sms 019-5257274, ok!
 

No comments:

Post a Comment

...Saya Suka Cantik & Sihat...