* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.*

Tuesday 3 July 2012

Produk Baru : JOINT HEALTH TABLET ~ Menyokong Kesihatan Sendi Berpanjangan


Berita Baik!
Anda boleh mengekalkan sendi2 yang kuat, fleksibel dan mudah bergerak dengan Joint Health Tablet.


Advance Joint Health Tablet mengandungi ekstrak unique Boswellia aktif dengan paten tertunda, ektrak Jagung dan nutrien penting lain termasuk Zinc, Tembaga, Mangan dan Vitamin C untuk membantu meningkatkan keselesaan sendi dan pergerakan. Dengan menggunakan tumbuhan dan bahan - bahan berasaskan mineral, Shaklee Advance Joint Health tablet ialah formula sayur-sayuran 100%.

Bagaimana Ia Berkesan?
Shaklee Advanced Joint Health Tablet memberikan manfaat kepada sendi - sendi sihat dalam 3 cara :


1) Menyokong Keselesaan Sendi
- Ekstar Boswellia : menghalang pembentukan bahan kimia yang menyerang tulang rawan.


Ekstrak Boswellia adalah gum resin dari pokok Boswellia serrate. Ekstark Boswellia digunakan dalam perubatan Ayurveda untuk menyokong kesihatan sendi sejal berkurun lamanya. Bahan aktif utama ekstrak Boswellia ialah asid boswelik (AKBA, asid 3-asetil-11-keto-beta-boswelik) yang berfungsi sebagai anti-radang semulajadi. AKBA menyokong kesihatan sendi dengan menghalang bahan kimia daripada menyerang tulang rawan yang menyebabkan ketidakselesaan sendi.

2) Bertindak Sebagai Kusyen
- Ekstrak jagung : membantu mengekalkan tulang rawan.

Ekstrak jagung membekalkan satu sumber yang pekat dengan glukosamina yang berfungsi untuk meningkatkan sokongan kusyen sendi dan pemeliharaan tulang rawan. Glukosamina adalah blok binaan utama bagi membina tulang rawan dan lendir bagi melicinkan sendi. Glukosamina juga ditemui dalam tendon dan ligamen. Namun, semakin tubuh menua, jumlah glukosamina yang dihasilkan oleh tubuh semakin merosot. Banyak kajian yang diterbitkan menunjukkan yang suplemen ekstrak jagung dapat menggalakkan kelenturan, pergerakan bebas dan menjadikan sendi lebih fleksibel. Dan lagi, kajian bertahun - tahun juga mengesyorkan yang suplemen ekstrak jagung dapat menyumbang kepada kesihatan sendi dalam jangkamasa panjang.
 
3) Memelihara Tisu Penyambung Yang Sihat
- Zink, tembaga, managan & vitamin c : Nutrien penting dalam kesihatan sendi.
Membekalkan sokongan nutrien unutk kolagen dan komponen tisu penyambung lain yang memberikan kekuatan dan struktur terhadap sendi.
Keistimewaan Shaklee
Sentiasa Berkesan
Ekstrak proprietari Boswellia yang digunakan bukan sahaja mengandungi asid Boswellia AKBA yang pekat bagi penyokong keselesaan sendi, tetapi juga mengandungi dahan semulajadi lain daripada resin Boswellia yang mempunyai bioativiti yang lebih baik bila bergabung berbanding AKBA sahaja.
100% bebas konroitin bagi penyerapan ekstrak jagung yang lebih baik. (Penyelidikan baru - baru ini menunjukkan yang sulfat kondroitin juga boleh menggangu penyerapan ekstrak jagung dan glukosamina)
Sentiasa Selamat
100% berasaskan sayur - sayuran
Kaplet mudah telan
Bebas gluten
Sentiasa Mesra Alam
Botol yang dikitar semula
Pembukusan yang bebas bisfenol-A (BPA)
 
*******************************************
Untuk konsultasi dan segala pertanyaan, anda boleh:

1. LIKE facebook fanpage Cantik & Sihat (anda mungkin bertuah memenangi hadiah dari saya dengan hanya perlu LIKE sahaja)
2. PM saya di fb, Kikin Nazri
3. Emel syikin.nazri@yahoo.com
4. SMS saya di 019-5257274.   

No comments:

Post a Comment

...Saya Suka Cantik & Sihat...